Vitorlás a fedélzeten

Windszörfölés és Vitorlázás Skandináviában

Hogyan szállíthatunk egy 6 méter magas és 5 méter hosszú vízijárművet egy HYMER lakóautóban? Nagyon egyszerű: nyissuk ki a hátsó tárolót, helyezzük el és csukjuk be az ajtót!

A megoldást a Smartkat jelenti - a felfújható vitorlás katamaránok és SUP-k (Standup Paddle Board) világbajnoka. Vízisport eszközei a teljesítményre és kompakt méretre vannak optimalizálva, így ideálisak a lakóautóban való szállításhoz

Pamela Meindl a Smartkat -tól
Szerző
Skandinávia
Utazási célpont
HYMER Exsis-t
Modell

A gyakorlati vizsga
Bár a trópusi Karib-szigeteken is tesztelhettük volna vadonatúj vízi játékszereinket a következő szezonra, de mi mégis inkább a zord észak legkeményebb természeti erőinek vetettük őket alá. Igazi próbatétel. Tehát indulás Svédországba és Norvégiába - pontosabban Lofotenbe és Senjába - amelyek az utolsó igazi vadregényes Európai úticélok.

Még a melegebb hónapokban is erős szél uralkodik Svédországban és Norvégiában, és rengeteg jég és hó van a gleccser tavakon és fjordokon. Így hát az északi túrához a téliesített HYMER Exsis-t az ideális jármű. Az útiterv lényege, hogy kilépjünk a komfortzónánkból a vad természetbe a menetpróba idejére, majd a meleg lakóautóban keressünk menedéket.

Tudta hogy készleten lévő HYMER lakóautóink most akciós áron elérhetőek?

Kérjen ajánlatot tőlünk és mi garantáljuk hogy egy kalandból sem marad ki.

Hymer Exsis

De kezdjük az elejéről: Első lépésként a hátsó tárolóba helyeztük értékes rakományunkat: 2 katamaránt és 6 felfújható SUP-ot könnyedén elnyeli a tágas tároló. Hihetetlen mennyi hely van itt hátul, még kempingszékek illetve egy asztal és grillsütő is elfér.

Ezután nem is vesztegetjük az időt, egyből a Kiel-i kikötőbe hajtunk és a hajókat bámuljuk a partról, amely csodás látványt nyújt a lakóautónkból!

Mindössze egyetlenegy koppenhágai éjszaka után maguk mögött hagyjuk Dániát, és egyenesen Svédország felé vesszük az irányt. (Visszafelé már Trelleborgból Rostockba megyünk a komppal, hogy időt spóroljunk) Egy tuti tipp: Koppenhágát hajóval érdemes felfedezni.

Svédország vitorlás fővárosa
Következő megállónk a távoli Marstrand, a messze nyugaton, a Schärengarten szigetcsoportnál, ami egy vitorlás és tengerparti üdülőhely hangulatos negyedekkel és sétálóutcákkal. Marstrand Svédország vitorlás fővárosa, amely minden évben vonzza a világ legjobb vitorlázóit, továbbá nagyszámú közönség is összegyűlik a látványos versenyek idejére. Itt szinte minden a vitorlázás és a hajók körül forog, így hát tökéletes hely a vitorlások és a SUP-k tesztelésére. A helyi kajakkölcsönző reggel 5 órakor, még a turista áradat előtt megmutatja nekünk a szigetvilág legszebb részeit.

Norvégia - Trollstigen
Másnapp már egy országgal arrébb, a Trollstigen-en (norvégul trolllétra) vagyunk, Norvégia egyik leghíresebb útvonalán, Åndalsnes –től 20 km -re délre, egy hágó északi oldalán, amely Romsdalsfjordtól Norddalsfjordig vezet dél felé, a Storfjord egyik ágáig. Az út csúcspontja tizenegy hajszálkanyar, tizenkét százalékos emelkedővel a hágó tetejéig és a 320 méter mély Stigfossen-vízesés.
Az erős motorral felszerelt HYMER Exsis-t könnyedén mássza meg a hegyet, miközben kényelmes ülésekben terpeszkedünk, és az előttünk elvonuló tájban gyönyörködünk.
Hymer Exsis

A Trollstigen utat 1936. július 31 -én nyitotta meg a forgalom előtt Őfelsége Haakon Király, nyolc évnyi útépítést követően. Még ma is csak néhány méter széles, néha majdnem csak egy sávos, így le kell húzódni a szembejövő járművek elől. A zord tájékon szinte nincs is lehetőség megállóra. Csak a hágó tetején, egy magas völgy elején van rá lehetőség egy nagy parkolóban, vagy pedig a Trollstigen Fjellstue-ban lehet még parkolni. Néhány száz méteres sétával juthatunk el Utsiktenbe ("A kilátó"), egy olyan kilátóhoz, ahonnan a Trollstigen teljes útvonalát betekinthetjük.

Csak olvasna róla, vagy inkább ki is próbálná?

Ismerje meg most HYMER lakóautóinkat és kezdje el ma saját kalandját.

Itt ki is próbáljuk a folyóban a SmartSUP-ot, egy ultrakönnyű, felfújható, Standup Paddle Board-ot, és el is érjük vele a látogatóközpont bejáratát, mielőtt a folyó 320 méter mélyre zuhan. Minden bizonnyal ez az első SUP, amit a hágóban valaha is láttak! A felhők miatt perceken belül csupán néhány méterre csökken a látótávolság, hihetetlen milyen természeti jelenséget figyelhetünk meg egy szempillantás alatt!

Gleccser vitorlázás lélegzetelállító háttérrel
Tovább indulunk a közeli fennsík tavaihoz, hogy kipróbáljuk a katamaránokat, gleccserről lévén szó, ilyen vízhőmérséklet mellette igyekszünk elkerülni a felborulást.
Rövid idő elteltével megtaláljuk az ideális helyet HYMER -ünknek az elhagyatott tájon - közel a vízhez, ahol a katamaránt vízre tudjuk bocsátani. A szél felerősödik, így feszegethetjük a katamarán határait.

Miután teljesen átfagytunk, igazi luxus a forró zuhany, amely teljessé teszi menetpróbánkat. Mint minden este, a grillsütőt most is kivesszük a raktérből. Az erősödő szél azonban hidegfrontot hoz felénk, így inkább behúzódunk a tágas belső térbe, és a naplementét, illetve az aznapi felvételeket nézzük vissza a 32 colos TV képernyőn. Igazi áldás, hogy ezután anélkül bújhatunk ágyba, hogy előtte bármit is át kellene alakítani a lakóautóban.

Az éjszaka folyamán a szél olyan erősen fúj, hogy hajnali 4 órakor úgy döntünk, hogy a HYMER -t a széllel párhuzamosan állítjuk be, hogy kisebb felületbe kaphasson bele, így aztán már zavartalanul telik az éjszaka hátralévő része.

Senja és Lofoten
Lofotenben olyan nagy a választék a vitorlázó és SUP-helyekből, hogy a legtöbbet ki is kell hagynunk. A fjordvidék talán még lenyűgözőbb látvány mint az eddigi helyszínek, ahogy ezt a képek már sejtették velünk.
Néhány nap múlva tovább állunk Senjába. A szabadtéri programok szerelmesei számára ez a következő bennfentes tipp Lofoten után, mert még nem árasztották el a turisták.

A HYMER Exsis-t-ben teljesen szabadon utazunk. A fedélzeten 115 liter friss vízzel, tágas fürdőszobával, nagy hűtőszekrénnyel, háromégős gáztűzhellyel és egy nagyteljesítményű Truma fűtőberendezéssel, meleg levegő keringető rendszerrel minden igényt kielégít. A legjobban a fényt adó panorámatető, a számtalan tárolórekesz és a sütő tetszett. A friss, meleg péksütemény minden reggelinél igazi luxusélményt nyújt.

Véleményünk
A HYMER minden sportfelszerelésünk könnyű és biztonságos tárolását kínálja számunkra - akár vitorlásainkat is magunkkal vihetjük. Mivel a lakóautóval történő helyváltoztatás gyors és egyszerű, jelentősen megnövelhetjük a vitorlás működési területét. Ez különösen Svédországban és Norvégiában állja meg a helyét, mivel itt az úgynevezett "köztéri jog" érvényes. Ez azt jelenti, hogy mindenkinek joga van szabadon mozogni és bármely közterületen tartózkodni. Ez magában foglalja a szabadban való kempingezést is – amely komoly motivációt jelent alapos felfedezésükre.

Ön is hallja az Észak hívószavát?

Ha van, ha nincs önnél vitorlás, katamarán vagy SUP, - Skandinávia mindig megér egy utat. Fedezze fel a HYMER Exsis-t-t és induljon el a saját felfedező útjára. Egyébként is, ha netalántán írtóznánk a víztől, a nagy hátsó tárolóban kerékpárt is vihetünk magunkkal-

A megfelelő HYMER minden élményhez

Ilyen és ehhez hasonló történeteket írhat Ön is bármelyik HYMER lakóautónkkal.

Modell áttekintésünkben garantáltan talál lakóautót utazási élményeihez.